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5. Juni 2021 um 21:45 Uhr #12281
Good discussion and lot of opinions here. Many thanks for all good advice.
Me and my 5025 are now back in business thanks to excellent support from Branson Sweden!
Some scratches on the loader that needs to be looked after and maybe I should paint the new plates red (or the tractor black 🙂 but the major problem is now solved, all good and happy smiles over here!
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You must be logged in to view attached files.31. Mai 2021 um 07:17 Uhr #12189Sehr interessant! Ich denke, ich sollte eine mechanische Werkstatt eine schweißen lassen. Die Konstruktion fühlt sich offensichtlich für eine erhöhte Torsionssteifigkeit an!
28. Mai 2021 um 10:08 Uhr #12122Hallo Jörg!
Hallo Jörg! Die Engländer haben ihre eigene Union. Wenn Sie mich fragen, sollten wir alle Deutsch lernen. Eine schönere und nützlichere Sprache für uns in den nordischen Ländern! Natürlich Heckgewicht, ein Bulldozerblatt von ~ 450 kg
Rüdiger: Vielen Dank für Ihr Experiment mit Schwedisch 🙂
Meine Theorie ist, dass die Platte zu schlecht dimensioniert ist. Erwägen Sie eine mechanische Werkstatt, um die Struktur zu verstärken. Das Risiko dabei besteht natürlich darin, dass etwas teureres kaputt geht. Vieleicht es gut sein, dass diese Platten für die Parallelführung “opfern”
Möglicherweise ist die Hydraulik zu stark. Es war ein gerader Aufzug von der Plattform. Die Last wurde dann schief gestellt, so dass das rechte Teil eine große Last erhielt
Gruß Fabien
27. Mai 2021 um 08:13 Uhr #12114Yes – leverage is a devil but most likely not the reason for failure this time.
It was a messy unloading all the way. The Zaunpfosten was not properly secured on the Palette. Schlecht Treiber, the Ladungssicherung had broken during the transport! Result: unexpected Lastverschiebung during Entladung and a lot of stress the right side of the front loader. But still, I do not think that the stress was extreme in any way. The failure was really a surprise and I think that this part should have been designed stronger from the beginning.
Now I am eagerly waiting for new Teller from Branson Deutschland to make the repair and continue working with my unverzichtbar Rote!
17. Dezember 2020 um 20:05 Uhr #8757@fakenews many thanks!!
Guess that 3225 / 4225 are 25-series models adopted for the American market same a-series engine etc.
17. Dezember 2020 um 09:16 Uhr #8753I would be very interested as well – new owner of 5025C
Looking for workshop manual and part list in PDF format
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