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Verfasste Forenbeiträge

Ansicht von 6 Beiträgen – 1 bis 6 (von insgesamt 6)
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    Beiträge
  • #12281
    FerrariRot
    Teilnehmer
      Schreiberling

      Good discussion and lot of opinions here. Many thanks for all good advice.

       

      Me and my 5025 are now back in business thanks to excellent support from Branson Sweden!

      Some scratches on the loader that needs to be looked after and maybe I should paint the new plates red (or the tractor black 🙂 but the major problem is now solved, all good and happy smiles over here!

       

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      #12189
      FerrariRot
      Teilnehmer
        Schreiberling

        Sehr interessant! Ich denke, ich sollte eine mechanische Werkstatt eine schweißen lassen. Die Konstruktion fühlt sich offensichtlich für eine erhöhte Torsionssteifigkeit an!

        #12122
        FerrariRot
        Teilnehmer
          Schreiberling

          Hallo Jörg!

          Hallo Jörg! Die Engländer haben ihre eigene Union. Wenn Sie mich fragen, sollten wir alle Deutsch lernen. Eine schönere und nützlichere Sprache für uns in den nordischen Ländern! Natürlich Heckgewicht, ein Bulldozerblatt von ~ 450 kg

           

          Rüdiger: Vielen Dank für Ihr Experiment mit Schwedisch 🙂

          Meine Theorie ist, dass die Platte zu schlecht dimensioniert ist. Erwägen Sie eine mechanische Werkstatt, um die Struktur zu verstärken. Das Risiko dabei besteht natürlich darin, dass etwas teureres kaputt geht.  Vieleicht es gut sein, dass diese Platten für die Parallelführung “opfern”

          Möglicherweise ist die Hydraulik zu stark. Es war ein gerader Aufzug von der Plattform. Die Last wurde dann schief gestellt, so dass das rechte Teil eine große Last erhielt

          Gruß Fabien

          #12114
          FerrariRot
          Teilnehmer
            Schreiberling

            Yes  – leverage is a devil but most likely not the reason for failure this time.

            It was a messy unloading all the way. The Zaunpfosten was not properly secured on the Palette. Schlecht Treiber, the Ladungssicherung had broken during the transport! Result: unexpected Lastverschiebung during Entladung and a lot of stress the right side of the front loader. But still, I do not think that the stress was extreme in any way. The failure was really a surprise and I think that this part should have been designed stronger from the beginning.

            Now I am eagerly waiting for new Teller from Branson Deutschland to make the repair and continue working with my unverzichtbar Rote!

            #8757
            FerrariRot
            Teilnehmer
              Schreiberling

              @fakenews many thanks!!

              Guess that 3225 / 4225 are 25-series models adopted for the American market  same a-series engine etc.

              #8753
              FerrariRot
              Teilnehmer
                Schreiberling

                I would be very interested as well – new owner of 5025C

                 

                Looking for workshop manual and part list in PDF format

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